Released from Alambikmusik.fr

Available in
Spotify
Bandcamp
Deezer
Itunes
All music by George Kokkinaris
NO overdubs – NO edit – NO sheet music
No amplification – NO electronics or other preparation

Mixing – Mastering by Giotis Paraskevaidis (AUX Studio)
Mastering – Nasos Nomikos (VU Studio)

ArtWork By Ultragrim
———————————————————————————————-
“Traffic was interrupted /Trains were delayed”
Suicide on the rail tracks
Indignation… waste of time


“Great artist dies in old age”
Mourning across the country
Grief spreads, and contemplation
————————-


Spotify
Bandcamp
All music by George Kokkinaris
NO overdubs – NO edit – NO sheet music
No amplification – NO electronics or other preparation

Mixing – Mastering by Giotis Paraskevaidis (AUX Studio)
Mastering – Nasos Nomikos (VU Studio)
———————————————————————————————-
“Traffic was interrupted /Trains were delayed”
Suicide on the rail tracks
Indignation… waste of time


“Great artist dies in old age”
Mourning across the country
Grief spreads, and contemplation
————————-


All music by George Kokkinaris
NO overdubs – NO edit – NO sheet music
No amplification – NO electronics or other preparation

Mixing – Mastering by Giotis Paraskevaidis (AUX Studio)
Mastering – Nasos Nomikos (VU Studio)
———————————————————————————————-
“Traffic was interrupted /Trains were delayed”
Suicide on the rail tracks
Indignation… waste of time


“Great artist dies in old age”
Mourning across the country
Grief spreads, and contemplation
————————-

ARTIST STATEMENTS

The value of human life has changed. Together, art and its role. Our offer to music draws out a different character. From the task of responding to the questions of society, it is transformed into a “high risk” effort.

One, a risk because the artistic effort may not meet the criteria and needs of the creator, and two, in case of the human senses discouraging the minimal active acceptance of our concept.

In our times of crisis, fear and individuality are imposed, thus exacerbating the risks for improvisational music (of any kind). The satisfaction of immediate need, now, without bother or thought, predominates. The poet is suppressed to superficial relaxation and not to individual and collective thinking.
Under these circumstances, direct contact with the world was chosen. Creating relationships with the rest of the world through free improvisation.

“Freedom” of direct composition highlights elements of the personality and emotional intelligence of the artist. The process for both the artist and their audience hides risk since the result of psychological introspection either crashes the conceptual image of “I” or verifies the actual image proving the existence of pure thought. Consistency and honesty with oneself is transformed into a thin red line which on one hand leads to destruction and on the other, to peaceful coexistence.

The album reminds us to be in touch with ourselves and with others, it reminds us of the risk that is hidden in the process … redemption or fall.

The tracks were recorded in two sections, in studio sessions of three consecutive hours each. 20-25 pieces came to be; eight of them were chosen and given to listen to people close to us or associates, who were called upon to name the impressions and feelings the pieces provoked.
Apart from mixing, no over dubs were made and no electronic means (effects/ pedals/ looper) or music sheets/guides were used. The album’s covers were created by the artist himself in an attempt to regain the emotional value of music records and the artistic efforts of musicians.

For the years yet to come…

“Η κυκλοφορία διακόπτεται/καθυστέρηση συρμών”
αυτοκτονία στις γραμμές
αγανάκτηση… χάσιμο χρόνου


πένθος σε όλη την χώρα
“μεγάλος καλλιτέχνης πεθαίνει σε μεγάλη ηλικία”
θλίψη απλώνεται κ περισυλλογή

Η αξία της ανθρώπινης ζωής έχει αλλάξει. Μαζί, η τέχνη και ο ρόλος της. Η μουσική προσφορά αποκτά άλλο χαρακτήρα. Από καθήκον συμβολής απαντήσεων στα ερωτήματα της κοινωνίας μετατρέπεται σε προσπάθεια υψηλού “ρίσκου”.

Μία φορά ρίσκο διότι η καλλιτεχνική προσπάθεια μπορεί να μην ανταποκριθεί στα κριτήρια και ανάγκες του δημιουργού και δύο μήπως το αισθητήριο των ανθρώπων αποτρέψει και την ελάχιστη ενεργητική αποδοχή του δημιουργήματος.

Στην εποχή κρίσης, επιτάσσεται φόβος και ατομικότητα διογκώνοντας τα ρίσκα για την αυτοσχεδιαστική μουσική (οποιουδήποτε είδους). Υπερέχει η ικανοποίηση της άμεσης ανάγκης, τώρα, χωρίς κόπο ή σκέψη. Ο ποιητής υποτάσσεται στην επιφανειακή χαλάρωση και όχι στην διαμόρφωση σκέψης ατομικής και συλλογικής.

Με τα δεδομένα αυτά, επιλέχθηκε η άμεση επαφή με τον κόσμο. Η δημιουργία σχέσεων με τον υπόλοιπο κόσμο μέσω του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού.

Η “ελευθερία” της άμεσης σύνθεσης αναδεικνύει στοιχεία για τη προσωπικότητα και την συναισθηματική νοημοσύνη του καλλιτέχνη. Η διαδικασία τόσο για τον καλλιτέχνη αλλά και το κοινό κρύβει ένα ρίσκο αφού το αποτέλεσμά της ψυχολογικής ενδοσκόπησης είτε συντρίβει την φαντασιακή εικόνα του “εγώ” είτε επαληθεύουν την αληθινή αποδεικνύοντας την ύπαρξη καθαρής σκέψης. Η συνέπεια και η ειλικρίνεια με τον εαυτό μετατρέπεται σε λεπτή κόκκινη γραμμή η οποία από την μία μεριά οδηγεί στην καταστροφή και στην άλλη ειρηνική συνύπαρξη.

Ο δίσκος θυμίζει την επαφή με τον εαυτό μας και τους άλλους, θυμίζοντας το ρίσκο που κρύβεται στην διαδικασία… λύτρωση ή πτώση.

Τα κομμάτια ηχογραφήθηκαν σε δύο ενότητες, σε στούντιο τριών συνεχόμενων ωρών το καθένα. Προέκυψαν 20-25 κομμάτια. Τα οκτώ επιλέχθηκαν και δόθηκαν προς ακρόαση σε κοντινά πρόσωπα ή συνεργάτες για να ονομαστούν αναλόγως τις εντυπώσεις και τα συναισθήματα που προέκυψαν. Πέρα από την μίξη δεν έγιναν over dubs και δεν χρησιμοποιήθηκαν ηλεκτρονικά μέσα (εφέ/πετάλια/looper) ή παρτιτούρες/οδηγοί. Τα εξώφυλλα φτιάχτηκαν από τον ίδιο τον καλλιτέχνη σε μία προσπάθεια μήπως ξαναποκτήσουν συναισθηματική αξία οι δίσκοι και οι καλλιτεχνικές προσπάθειες των μουσικών.

Για τα χρόνια που ακόμα δεν έχουν έρθει….

Released from Alambikmusik.fr

Available in
Spotify
Bandcamp
Deezer
Itunes
All music by George Kokkinaris
NO overdubs – NO edit – NO sheet music
No amplification – NO electronics or other preparation

Mixing – Mastering by Giotis Paraskevaidis (AUX Studio)
Mastering – Nasos Nomikos (VU Studio)

ArtWork By Ultragrim
———————————————————————————————-
“Traffic was interrupted /Trains were delayed”
Suicide on the rail tracks
Indignation… waste of time


“Great artist dies in old age”
Mourning across the country
Grief spreads, and contemplation
————————-


Spotify
Bandcamp
All music by George Kokkinaris
NO overdubs – NO edit – NO sheet music
No amplification – NO electronics or other preparation

Mixing – Mastering by Giotis Paraskevaidis (AUX Studio)
Mastering – Nasos Nomikos (VU Studio)
———————————————————————————————-
“Traffic was interrupted /Trains were delayed”
Suicide on the rail tracks
Indignation… waste of time


“Great artist dies in old age”
Mourning across the country
Grief spreads, and contemplation
————————-


All music by George Kokkinaris
NO overdubs – NO edit – NO sheet music
No amplification – NO electronics or other preparation

Mixing – Mastering by Giotis Paraskevaidis (AUX Studio)
Mastering – Nasos Nomikos (VU Studio)
———————————————————————————————-
“Traffic was interrupted /Trains were delayed”
Suicide on the rail tracks
Indignation… waste of time


“Great artist dies in old age”
Mourning across the country
Grief spreads, and contemplation
————————-

ARTIST STATEMENTS

The value of human life has changed. Together, art and its role. Our offer to music draws out a different character. From the task of responding to the questions of society, it is transformed into a “high risk” effort.

One, a risk because the artistic effort may not meet the criteria and needs of the creator, and two, in case of the human senses discouraging the minimal active acceptance of our concept.

In our times of crisis, fear and individuality are imposed, thus exacerbating the risks for improvisational music (of any kind). The satisfaction of immediate need, now, without bother or thought, predominates. The poet is suppressed to superficial relaxation and not to individual and collective thinking.
Under these circumstances, direct contact with the world was chosen. Creating relationships with the rest of the world through free improvisation.

“Freedom” of direct composition highlights elements of the personality and emotional intelligence of the artist. The process for both the artist and their audience hides risk since the result of psychological introspection either crashes the conceptual image of “I” or verifies the actual image proving the existence of pure thought. Consistency and honesty with oneself is transformed into a thin red line which on one hand leads to destruction and on the other, to peaceful coexistence.

The album reminds us to be in touch with ourselves and with others, it reminds us of the risk that is hidden in the process … redemption or fall.

The tracks were recorded in two sections, in studio sessions of three consecutive hours each. 20-25 pieces came to be; eight of them were chosen and given to listen to people close to us or associates, who were called upon to name the impressions and feelings the pieces provoked.
Apart from mixing, no over dubs were made and no electronic means (effects/ pedals/ looper) or music sheets/guides were used. The album’s covers were created by the artist himself in an attempt to regain the emotional value of music records and the artistic efforts of musicians.

For the years yet to come…

“Η κυκλοφορία διακόπτεται/καθυστέρηση συρμών”
αυτοκτονία στις γραμμές
αγανάκτηση… χάσιμο χρόνου


πένθος σε όλη την χώρα
“μεγάλος καλλιτέχνης πεθαίνει σε μεγάλη ηλικία”
θλίψη απλώνεται κ περισυλλογή

Η αξία της ανθρώπινης ζωής έχει αλλάξει. Μαζί, η τέχνη και ο ρόλος της. Η μουσική προσφορά αποκτά άλλο χαρακτήρα. Από καθήκον συμβολής απαντήσεων στα ερωτήματα της κοινωνίας μετατρέπεται σε προσπάθεια υψηλού “ρίσκου”.

Μία φορά ρίσκο διότι η καλλιτεχνική προσπάθεια μπορεί να μην ανταποκριθεί στα κριτήρια και ανάγκες του δημιουργού και δύο μήπως το αισθητήριο των ανθρώπων αποτρέψει και την ελάχιστη ενεργητική αποδοχή του δημιουργήματος.

Στην εποχή κρίσης, επιτάσσεται φόβος και ατομικότητα διογκώνοντας τα ρίσκα για την αυτοσχεδιαστική μουσική (οποιουδήποτε είδους). Υπερέχει η ικανοποίηση της άμεσης ανάγκης, τώρα, χωρίς κόπο ή σκέψη. Ο ποιητής υποτάσσεται στην επιφανειακή χαλάρωση και όχι στην διαμόρφωση σκέψης ατομικής και συλλογικής.

Με τα δεδομένα αυτά, επιλέχθηκε η άμεση επαφή με τον κόσμο. Η δημιουργία σχέσεων με τον υπόλοιπο κόσμο μέσω του ελεύθερου αυτοσχεδιασμού.

Η “ελευθερία” της άμεσης σύνθεσης αναδεικνύει στοιχεία για τη προσωπικότητα και την συναισθηματική νοημοσύνη του καλλιτέχνη. Η διαδικασία τόσο για τον καλλιτέχνη αλλά και το κοινό κρύβει ένα ρίσκο αφού το αποτέλεσμά της ψυχολογικής ενδοσκόπησης είτε συντρίβει την φαντασιακή εικόνα του “εγώ” είτε επαληθεύουν την αληθινή αποδεικνύοντας την ύπαρξη καθαρής σκέψης. Η συνέπεια και η ειλικρίνεια με τον εαυτό μετατρέπεται σε λεπτή κόκκινη γραμμή η οποία από την μία μεριά οδηγεί στην καταστροφή και στην άλλη ειρηνική συνύπαρξη.

Ο δίσκος θυμίζει την επαφή με τον εαυτό μας και τους άλλους, θυμίζοντας το ρίσκο που κρύβεται στην διαδικασία… λύτρωση ή πτώση.

Τα κομμάτια ηχογραφήθηκαν σε δύο ενότητες, σε στούντιο τριών συνεχόμενων ωρών το καθένα. Προέκυψαν 20-25 κομμάτια. Τα οκτώ επιλέχθηκαν και δόθηκαν προς ακρόαση σε κοντινά πρόσωπα ή συνεργάτες για να ονομαστούν αναλόγως τις εντυπώσεις και τα συναισθήματα που προέκυψαν. Πέρα από την μίξη δεν έγιναν over dubs και δεν χρησιμοποιήθηκαν ηλεκτρονικά μέσα (εφέ/πετάλια/looper) ή παρτιτούρες/οδηγοί. Τα εξώφυλλα φτιάχτηκαν από τον ίδιο τον καλλιτέχνη σε μία προσπάθεια μήπως ξαναποκτήσουν συναισθηματική αξία οι δίσκοι και οι καλλιτεχνικές προσπάθειες των μουσικών.

Για τα χρόνια που ακόμα δεν έχουν έρθει….